Achter de Schermen van de Zwarte Cross

Op dinsdag 11 februari 2020 zal Lisa Leliveld zal op die avond het aansprekende verhaal achter DE ZWARTE CROSS
presenteren an de leden van BC Robur et Velocitas.

In een paar jaar tijd is De Zwarte Cross van een regionaal festivalletje, gestart door een aantal
vrienden in een drankkeet, uitgegroeid tot een nationaal fenomeen.
Het muziek-, motorcross en theaterfestival in Lichtenvoorde trekt
inmiddels jaarlijks liefst 220.000 mensen. Het festijn is daarmee het
best bezochte Festival in Nederland.
Het megafestival is echter niet alleen een publieksmagneet, maar
ook een enorme geldmachine geworden. De laatste twee edities
haalden, mede door het goede weer, een omzet van grofweg 12,5
miljoen euro per keer. Daarvan kwam ruwweg 7,5 miljoen euro
binnen via de verkoop van drank en eten op het terrein, 4 miljoen
euro via de verkoop van kaartjes en bijna een miljoen via sponsoring.

In de week voor de Zwarte Cross loopt Lisa continu rond met
een portofoon. Ze gaat er nog nét niet mee naar bed. Samen
met haar team is ze verantwoordelijk voor het programma
en de sfeer van het festival. Ze stuurt een gigantisch team –
van voornamelijk mannen – aan. Dat vraagt om een
organisatorisch talent waar je u tegen zegt maar dat komt
goed uit: want Lisa is geboren als een productionele
duizendpoot.

Vergelijkbare berichten