Welkom op de website van de Businessclub Robur et Velocitas 1882

“Een florerende Business Club maakt de positie van een sportclub sterker!…”

Als Businessclub Robur et Velocitas 1882 bieden wij u als ondernemer graag een platform om vrije tijd en werk te combineren. Door het organiseren van diverse activiteiten brengen wij onze businessclubleden zoveel mogelijk met elkaar in contact. Onder het genot van een hapje en een drankje kunnen zakelijke beslommeringen besproken en gedeeld worden. Daarmee creëren wij de mogelijkheid om het in de voetbalclub Robur et Velocitas geïnvesteerde geld, middels het aanknopen van succesvolle zakelijke relaties, terug te verdienen.

De thuiswedstrijden van ons eerste elftal, die worden gespeeld op ons eigen complex aan de Anklaarseweg, vormen een uitstekende gelegenheid en plek om relaties mee naar toe te nemen en bestaande en potentiële klanten te ontmoeten. Daarbij is het, na afloop van de wedstrijd, goed toeven in de speciaal daarvoor ingerichte businessruimte.

Robur et Velocitas 1882
De Apeldoornse voetbal- en cricketclub ‘Robur et Velocitas’ werd op 6 mei 1882 als cricketclub opgericht, maar ging spoedig ook voetballen. Na de Koninklijke HFC uit Haarlem en Hercules uit Utrecht is Robur et Velocitas de op twee na oudste voetbalclub in Nederland In 1902 werd het rood-witte shirt ingevoerd dat tot op de dag van vandaag wordt gedragen. Robur is een traditierijke club met een unieke geschiedenis. Stijlvol en sportief. Robur is echter ook met zijn tijd meegegaan en streeft ernaar op het hoogste amateur-niveau te voetballen.

Doelstelling Robur et Velocitas 1882
Doelstelling van zowel voetbal- als businessclub Robur et Velocitas 1882 is: Het bereiken en behouden van een hoog niveau, zowel bij de senioren als bij de jeugd door middel van selectievoetbal en een goede jeugdopleiding.

Het gras kan altijd groener
Een ervaren coach, gedegen scouting en goede jeugdopleiders leiden ongetwijfeld tot geweldige prestaties in het voetbal. Maar één element blijkt de beste voorspeller van succes: geld.

Vergelijk de netto-omzet van voetbalclubs met de eindstand en het verband is glashelder. Een voetbalwetmatigheid is dat hogere inkomsten tot een hogere positie op de ranglijst leiden. Die inkomsten halen clubs voornamelijk uit sponsoring, contributie en kantineomzet. Sponsoring is daarom ook voor Robur et Velocitas een belangrijke inkomstenbron.

Businessclub Robur et Velocitas 1882
Een belangrijke doelstelling van voetbalsponsors is relatiemarketing. Via de club – voetbal is meestal local business – kunnen directeuren en managers in contact komen met mensen waar ze zakelijk iets aan hebben. Ze krijgen toegang tot een netwerk. De noemer waaronder deze netwerkfunctie binnen onze vereniging is georganiseerd is de businessclub Robur et Velocitas 1882. Het blijkt dat businessclubs steeds meer een rotaryfunctie krijgen. Die functie willen wij graag uitbouwen. Was de businessclub vroeger een veredelde supportersvereniging, nu is netwerken centraal komen te staan en wordt de businessclub op die manier concurrent van vergelijkbare netwerkclubs. Verder onderkennen wij het belang van een persoonlijke aanpak. Het gaat niet meer alleen om het verkopen van de stoeltjes, maar inventariseren wij de ambities en wensen die de individuele sponsor heeft aangaande het sponsorship. Een goede relatie met een sponsor is niet alleen de taak van de commerciële mannen en vrouwen. Alle verschillende afdelingen binnen de voetbalvereniging Robur et Velocitas inclusief hoofdtrainer en spelers streven naar, en werken aan een goede band met de sponsors en businessclubleden.

“Ondernemende Businessclubleden”
De effectiviteit van netwerken heeft het ook nadrukkelijk met de intentie van de ondernemers zelf te maken. Het is voor businessclubleden van groot belang om ook zelf contacten te willen opbouwen. Robur et Velocitas 1882 organiseert veel voor haar businessclubleden, en naast voetbal biedt zij haar leden een keur aan activiteiten met ruime “netwerk” mogelijkheden. Daardoor krijgt het netwerken de hoofdrol die het verdient. Onze businessclubleden horen gewoon bij de club. Dat gevoel erbij te horen is belangrijk. Onze insteek is simpel, ze moeten het hier naar hun zin hebben én de investering terugverdienen door de zakelijke contacten.

En omdat het gras altijd groener kan, koesteren wij onze businessclubleden, maar stellen wij ons “netwerk” ook graag open voor nieuwe leden.